Demi Kebahagiaan Aleesya, Tk Guna Dua dua Ker4s KepaIa, Erra Fazira B0ngkar Cerita Lepaskan Penjagaan Anak

Perkongsian penyanyi dan pelakon popular, Erra Fazira mengenai kekuatan melepaskan anak perempuannya, Engku Aleesya kepada bekas suami, Engku Emran ketika bercer4i pada 2014 menjentik perasaan ramai pihak.

Menerusi sebuah program TV yang dihoskan Amin Idris, aktres jelita itu dilihat cuba menahan perasaan ketika meluahkan perasaannya.

“Bkanlah sesuatu yang mudah untuk melepaskan ‘custody’ (penjagaan). Seperti yang kita semua maklum ‘custody’ itu ialah kebanyakannya milik seorang ibu. Pengalaman saya, tk guna jika bagi saya kedua-duanya berkeras, dua-dua berde.gil. Akan ada seorang menjadi mngsa.”

Menurutnya, apa yang dilakukan itu semuanya ialah untuk kebahagiaan Aleesya serta keluarganya dan dia akui dia bukanlah seseorang yang suka menuding jari terhadap orang lain, jika kes4lahan itu semuanya boleh diberikan kepada dirinya, dia sanggup mengambilnya.

Sumber: terengganutv / livenewszone / beautifulnara

TiruLah Cara P3L4cUrKalau Nak Ambil Hati Su4mi

Viral di media sosial perkongsian tips dari seorang lelaki mengenai cara-cara isteri untuk memikat hati suami. Menurut individu terbabit, si isteri perlu meniru cara pel4cUr yang antaranya mengkehendaki isteri memakai pakaian se.ksi dan memiliki aset mantap.

Memang mengarvt ja kan tips ni??Apatah lagi keluar dari mulut seorang lelaki..Macam tak logik seorang su4mi samakan level ist3ri dengan pel4cUr

Tulis beliau,

“Dia begini, isteri kena tiru cara pe.lacur dalam memikat pasangan. Pakai se.ksi depan suami, jaga kecantikan depan suami, jaga kulit badan biar dilihat gebu, cakap lembut macam pelayan di kedai siam dan t***k mantap.

“Kalau buat macam ni, Tok Imam pun tak jemaah di masjid bila tengok Hajjah Kalsom dia macam ni. Ini tidak, kebanyakan isteri kusut masai, tak jaga badan, cakap melawan, t***k lanjut, mulut busuk makan petai, c**** ada bau dan banyak lagi. Malas nak cakap,” tulisnya.

Walaupun pada sesetengah orang, ayat seperti itu melucukan tetapi majoriti khususnya golongan wanita mengecam kenyataan lelaki berkenaan yang dianggap sebagai biadab dan hanya melihat isteri sebagai objek se.ks.

Selepas melihat posting ini ramai netizen yg memberi komen.Ramai juga yg marah dan tidak berpuashati.Antaranya,

“amboiii nak suruh ist3ri bergaya mcm p3l4cur..Dia ni tak sedar ka p3lacVr tu dibayar.Bukan free.Sebab tu bergaya berhias bagai Kalau su4mi kedekvt berkira dvit nak belanja ist3ri mcm mana ist3ri nak bergaya nak berhias???”.

“Jangan disamakan isteri dengan pe.lacur. Apa punya lelaki la ni. Dia pun perut boroi, gigi berkarat hisap rokok, tak sedar diri. Dia sendiri pun tak sempurna,” kata Cik Puan.

“Sembang macam bagus. Kesian siapa yang jadi bini dia. Hari-hari fikir macam mana nak melawa je. Perempuan lain bernikah dah tak payah fikir macam tu. Suami isteri sama-sama menambah lemak, bahagia sama-sama. Ini tak, dah kahwin pun dok fikir nak kena bagi perhatian pada awak lagi. Malang betul isteri dia,” kata Takoyaki Dorayaki.

“Macam mana nak melawa, isteri kena jaga anak, jaga keperluan rumah tangga. Tidak kurang yang balik dari kerja terus campak handbag menuju ke dapur. Mana tak berbau ikan dan bawang. Belum lagi nak gosok baju, basuh baju. Cuba kalau suami tu sediakan maid, sampai rumah je semua maid dah sediakan. Tentunya kita terus ke bilik, berdandan malam pula berbaju se.ksi. Bulu mata pun boleh melekat.

“Ini kalau duit pun berkira dan kedekut, bolehlah beli bedak 3AAA. Tapi wanita sekarang baik yang kerja atau suri rumahtangga bukan duduk zaman batulah yang nak menyamakan dengan taraf pe.lacur. Statement kurang kasih sayang lelaki ni,” kata Wanira.

Lepas Tlga JamDdah Nama Dan Wajah, SesatuTerjdi Dekat AkaunAnak Ayda Jebat

Tahniah diucapkan kepada pelakon dan penyanyi Ayda Jebat yang selamat melahirkan anak pertama, cahaya mata perempuan di sebuah pusat per.ubatan.

Berita gembira itu dimaklumkan oleh suaminya, Nabil Mahir yang meluahkan rasa syukur proses kelahiran anak mereka itu dipermudahkan.

“Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. Ayda selamat melahirkan anak pada jam 7.07 malam seberat 2.77 kilogram,” katanya.

Sebelum ini, menerusi akaun Instagram Ayda memaklumkan bakal melahirkan bayi sulungnya secara pemb.edahan seminggu lebih awal dari tarikh yang dirancang.

“Assalamualaikum semua. Insya-Allah baby wuvv gelaran bayi akan keluar petang ini. Seminggu awal dari tarikh yang dirancang. Mohon maaf kalau ada salah dan silap. Doakan saya dan bayi sihat serta selamat. Amin,” tulisnya.

Ana Nayla

Genap seminggu melahirkan cahaya mata sulung, pasangan selebriti Ayda Jebat dan Nabil Mahir berkongsikan nama anak perempuan mereka yang diberi nama Ana Nayla.

Menerusi entri tersebut, pasanngan itu turut berkongsikan video pendek wajah anak mereka. Malah, pasangan itu turut membuka akaun Instagram anak mereka.

Baru Tiga Jam

Lebih mengejutkan baru sahaja memuat naik posting pertama tiga jam lalu, akaun Instagram Ana Layla sudah meraih 32,000 pengikut.

Rata-rata netizen memuji kecomelan anak pasangan itu serta teruja melihat warna mata Ana yang sangat cantik serta mendoakan menjadi anak yang solehah.

Ayda mendirikan rumah tangga dengan Nabil pada 1 Januari lalu selepas mengikat pertunangan secara dalam talian pada 28 April tahun lalu ketika pelaksanaan P.erintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Kredit : RK/IG

TakSangka ramai percaya, Semua Kena game, Rupanya Iman Troye dah Berpakat danKomplot dgn Naim Daniel

Gambar penyanyi Iman Troye duduk di atas pelamin sambil memegang bunga tangan yang dimuat naik pada Sabtu mencetuskan tanda tanya dalam kalangan netizen.

Malah, tindakannya meletak pautan akaun Instagram Naim Daniel dengan kapsyen ‘Alhamdulillah’ seolah-olah memberi gambaran dia mengikat tali pertunangan dengan penyanyi itu.

Rata-ratanya berspekulasi Iman dan Naim Daniel bertunang selepas ditandakan (tagged) Instagram (IG) pelantun lagu Sumpah itu di atas jambangan tersebut.

Bagaimanapun, Iman atau nama sebenarnya Siti Nur Iman Alyssa Sahabudin, 19, menjelaskan ia hanya sekadar gurauan semata-mata.

“Sebenarnya semalam (Sabtu) hari abang saya bertunang.

Sebelum post foto itu saya dah hantar pada Naim, tujuan nak komplot bergurau dan hanya mahu balas gurauan dia sebelum ni pasal cincin hari itu.

“Iman tag sejam lepas itu saya remove sebab nak elak orang salah faham,” katanya kepada mStar.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Teman ini meminta maaf sekiranya ada pihak yang salah faham dan kurang senang dengan perkongsian tersebut.

“Semalam adalah hari di mana abang dan bakal kakak ipar iman bertunang.

Betul apa yang Naim cakap, sebelum post gambar tersebut, Iman ada hantar dulu kepada Naim.

Maaf ya jika menganggu dan maaf jika ada beberapa pihak yang terasa.

Niat memang hanya nak balas gurauan sahaja.. sebab sebelum ini pun kita ada gurau and peminat pun faham itu hanya gurauan.”

Kata Iman dia tidak berniat untuk mengundang salah faham atau menimbulkan kontroversi dalam kalangan netizen.

Tak sangka ramai yang percaya kami bertunang, kami hanya bergurau
IMAN TROYE

“Tak sangka ramai yang percaya kami bertunang. Sebenarnya saya tak nak timbulkan kontroversi.

“Minta maaf kalau ada pihak terasa atau buat orang keliru. Keluarga kami tahu itu hanya gurauan,” ujarnya.

Iman turut menegaskan hubungannya dengan Naim hanya sebagai abang dan adik.

Sajat Dapat Kad PelarianUNHCR Cepat Berbanding PelarianLain, Kenapa KesNur Sajat Istimewa

Ibu Pejabat Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Pelarian (UNHCR), di sini, enggan mendedahkan status sebenar usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali Nur Sajat sama ada berstatus pelarian atau sebaliknya.

Dalam jawapan e-mel kepada Harian Metro, jurucakap UNHCR memaklumkan pihaknya tidak boleh mendedahkan maklumat berkenaan atas alasan perlindungan serta kerahsiaan.

Menurutnya, pihaknya tidak akan memberikan sebarang komen berhubung perincian atau mengesahkan Nur Sajat pemilik kad badan antarabangsa itu.

Bagaimanapun, sumber mendedahkan kad pelarian Nur Sajat bernombor 815-21C0XXXX itu dikeluarkan UNHCR di Bangkok dengan bantuan ibu pejabat mereka di Malaysia.

Sementara itu, sumber berkata, proses pengeluaran kad pelarian berkenaan agak kontroversi disebabkan proses Nur Sajat mendapatkannya dalam masa singkat berbanding pelarian lain.

“Ini pihak UNHCR sahaja boleh ulas. Biasanya proses permohonan kad pelarian memakan masa.

“Dalam kes Nur Sajat cepat pulak. Ini timbulkan persoalan. Walaupun kita tahu ada negara antarabangsa tertentu membantunya, prosedur operasi standard perlulah dipatuhi.

“Kenapa kes Nur Sajat istimewa?” soalnya.

Sementara itu, Bangkok Post dalam laporannya semalam berkata, polis Thailand enggan mengesahkan Nur Sajat cuba mendapatkan suaka politik di negara itu.

Jurucakap timbalan polis Pol Col Kissana Phathanacharoen memberitahu media bahawa Nur Sajat belum lagi membuat permohonan di sana dan butiran selanjutnya akan didedahkan kemudian.

Susulan laporan Harian Metro sejak Isnin lalu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Abd Jalil Hassan dalam kenyataannya mengesahkan Nur Sajat mengemukakan kad pelarian UNHCR ketika ditahan pihak imigresen Thailand pada 8 September lalu ketika serbuan dilakukan di kondominium mewah di Bangkok.

Katanya, pihaknya bersama Kementerian Luar Negeri dan Pejabat Peguam Negara dalam proses membawa pulang Nur Sajat mengikut undang-undang antarabangsa.

Untuk rekod, UNHCR di Malaysia pernah dilanda kontroversi apabila pada Mac 2016, akhbar The New Straits Times (NST) mendedahkan bahawa begitu mudah untuk mendapatkan kad pelarian UNHCR hasil bantuan sindiket dengan caj hanya RM120 sahaja.

Pendedahan NST itu juga menyatakan bahawa sindiket menawarkan kad itu yang pada dasarnya memberi imuniti kepada pendatang asing tanpa izin di negara ini daripada dikenakan tindakan pihak berkuasa.

Mengulas isu berkaitan kad pelarian pada Jun lalu, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hamzah Zainuddin berkata, beliau berpendirian kad dokumen identifikasi untuk pelarian seharusnya dikeluarkan agensi di dalam negara dan bukannya pertubuhan luar.

Memetik laporan berkenaan, Hamzah berkata, berdasarkan data yang diperoleh, terdapat lebih 120,000 kad UNHCR dikeluarkan untuk pelarian di negara ini.

“Cuba kita fikir semula, ada kad identifikasi yang dikeluarkan oleh sebuah pertubuhan lebih tinggi daripada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

“Kita ada kad pengenalan yang dikeluarkan oleh JPN, jika seseorang itu berstatus penduduk tetap (PR), kadnya berbeza. Jika seseorang itu bekerja, kita berikan permit atau kad pekerja.

“Pelarian yang berada di negara ini sepatutnya berada untuk sementara waktu sahaja namun apa yang kita lihat hari ini, mereka sudah menetap berpuluh-puluh tahun,” katanya.

Sumber: hmetro

Bersuara Isu Ebit Lew, PU Syed Kena Kecam, Tak boleh usik langsung, kuat back up

Susulan mengeluarkan kenyataan sensasi mendesak agar Ebit Lew ‘membuka mulut’ menafikan segala dakwaan panas yang berlegar membabitkan dirinya ketika ini , pendakwah bebas PU Syed dikecam orang ramai.

Perkara itu dimaklumkan PU Syed atau nama lengkapnya, Syed Mohd. Bakri Syed Ishak menerusi untaian hantaran status dalam Facebook.

“Kena kecam doh ambe (saya). Tokleh (tak boleh) usik langsung. Kuat ‘back up’. Cuma ambe nak kena kabo satu benda, tentang ambe, kot terlupa, #AdeAmbeTakut (ada saya takut),” tulisnya.

Ujar juara Pencetus Ummah musim ke-3 itu lagi, dia tidak kisah dikecam kerana percaya masing-masing punya jari-jemari untuk menulis apa sahaja, namun yang berkuasa adalah Allah SWT.

“Kecamlah selagi boleh. Sebab masing-masing ada jari-jemari untuk menaip. Kelak di akhirat hanya kita dan Allah sahaja berhadapan untuk dihitung dan dihisab,” katanya.

Terdahulu, PU Syed menulis satu hantaran status panjang lebar dalam Facebook meminta agar Ebit berhenti mendiamkan diri dan melakukan sesuatu terhadap segala fitnah dan dakwaan dilemparkan kepadanya.

Susulan daripada pelbagai pendedahan yang dibuat oleh netizen dan juga pendakwah bebas, Firdaus Wong Wai Hung mengenai Ustaz Ebit Lew, Pencetus Ummah (PU) Syed tampil memberi teguran.

Mohon Ebit Tampil Beri Pencerahan

Menerusi laman Instagram nya, PU Syed yang juga pendakwah bebas meminta Ebit untuk tampil memberikan pencerahan sama ada menyangkal dakwaan tersebut atau menyaman mereka yang cuba memfitnahnya. Terdahulu, Murai.my melaporkan Firdaus mendedahkan rakaman suara dan juga beberapa tangkap layar perbualan lucah bersama mangsa yang dikatakan milik Ebit. Pendedahan itu dibuat Firdaus menerusi siaran Telegram dan semua bukti telah pun diserahkan kepada pihak polis.

“Pendedahan demi pendedahan ‘yang berani’ telah dibuat terhadap UEL(Ustaz Ebit Lew)..maka ambe(saya) minta UEL agar tampil kehadapan dengan menafikan atau menyaman mereka yg ente(awak) anggap telah memfitnah ente(awak)..walaupun kes ini masih dalam siasatan polis, namun masyarakat khasnya followers ente(awak) perlu diberi pencerahan setuntasnya.isu “panas” yang sedang terpalit ini.

“Namun janganlah memahami kaedah ini dgn menyatakan hanya dengan bersumpah selesai..sebab sebagai orang yang beriman, jika kita lolos seperti sajat ke Thailand dengan berselidung disebalik sumpah di dunia..di akhirat belum tentu kita akan semudah di dunia untuk mendpatkan kabel di akhirat sana” ujar Syed

PU Syed Mahu Kes Diadili Sebaik-Baiknya

Dalam pada itu, Syed akui sifat bersangka baiknya terhadap Ebit semakin menurun berikutan mendapat tahu mangsa mula membuat laporan polis. Meskipun menerima beberapa buah video yang dikatakan sebagai bukti, namun Syed bertindak untuk terus memadamnya selain mengharapkan isu tersebut dapat diadili dengan sebaik-baiknya.

“Ada beberapa video yg ambe(saya) dapat..dari hamba Allah namun ambe(saya) terus padamnya serta memadam no orang menyalurkan video tersebut kerana masih bersangka baik bahawa ianya adalah “penipuan”..

“Namun bila ramai para asatizah(ustaz dan ustazah) muncul mendakwa perkara yang serupa dan disokong dengan laporan-laporan polis yang telah dibuat oleh “mangsa”, maka sangka baik ambe(saya) semakin mengendur dan ambe(saya) berharap isu ini dapat diadili dengan sebaiknya serta membongkar kisah sebenarnya..

“Biarlah kita diadili di dunia, jangan nanti di akhirat kita akan merana”

Pintu dan ruang taubat masih terbuka luas buat kita semua..namun kemaksiatan dan kebiadaban perlu dibanteras agar tidak menular dalam kalangan masyarakat, apatah lagi jika muncul dari orang yang dihormati oleh masyarakat.

Setiap kebaikan pasti akan dikenang, namun janganlah menggunakan kebaikan utk menutupi kesalahan-kesalahan yang dilakukan.

Taasub pengikut juga adalah satu barah, taasub kepada kebaikan suatu yg dipuji syarak tetapi jika taasub secara melulu sehingga tidak nampak langsung buruk yg sedang ditampal adalah suatu yang mendukacitakan” pesan Syed lagi

Dalam perkembangan berkaitan, polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes gangguan seksual membabitkan Ebit selepas polis mengambil keterangan mangsa yang membuat laporan.

Dalam perkembangan berkaitan, polis sedang melengkapkan kertas siasatan berhubung kes gangguan seksual membabitkan Ebit selepas polis mengambil keterangan mangsa yang membuat laporan.

Sumber: kosmo, murai

BukanP0lis Malaysia, Sajat SudahDitahan. Ini Lokasi Ketika DiTahan

Misteri ‘kehilangan’ usahawan kosmetik Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau Nur Sajat kini terjawab apabila dia dilaporkan sudah ditahan pihak imigresen Thailand pada 8 September lalu.

Penahanan Nur Sajat dilakukan pihak berkuasa negara gajah putih itu selepas mendapat maklumat mengenai keberadaan usahawan kosmetik di Bangkok, Thailand daripada pihak berkuasa Malaysia.

Sumber memaklumkan Nur Sajat, 36, ditahan di sebuah kondominium mewah di Bangkok bersama seorang lelaki juga berperwatakan wanita warga Thailand ketika serbuan pihak imigresen.

Memperincikan perkara itu, sumber memberitahu Skuad Khas Harian Metro bahawa berdasarkan maklumat dikongsikan Polis Diraja Malaysia (PDRM) kepada pihak berkuasa Thailand mengenai lolosnya usahawan berkenaan ke negara berkenaan pada awal Mac lalu, usaha mengesannya dilakukan jabatan imigresen Thailand.

“Pada 4 Jun, pihak imigresen Thailand mengesan lokasi persembunyian Nur Sajat iaitu di sebuah kondo mewah di tengah Bangkok.

“Selepas risikan dan intipan dilakukan, pada 8 September sekitar jam 6 petang (waktu Thailand) serbuan dilakukan di lokasi persembunyiannya. Hasilnya, Nur Sajat ditahan dan semakan pihak imigresen Thailand mengesahkan dia adalah individu yang melarikan diri serta dikehendaki pihak berkuasa Malaysia. Malah, pasport milik usahawan kosmetik itu juga sudah dibatalkan kerajaan Malaysia,” katanya memaklumkan Nur Sajat ditahan bersama dengan seorang lelaki tempatan (Thailand) yang juga berperwatakan sepertinya di kondominium mewah itu.

Menurutnya, Nur Sajat kemudiannya dibawa dan ditahan di Ibu Pejabat Imigresen Cawangan Pembanterasan Pendatang Tanpa Izin Thailand atas kesalahan berkaitan imigresen di negara gajah putih itu.

“Pada 9 September atas kesalahan itu, Nur Sajat didakwa di mahkamah Thailand. Nur Sajat bagaimanapun dibebaskan pada 10 September dengan jaminan AS$2,000 (RM8,343) yang dibuat seorang warga tempatan.

“Wang itu dibayar oleh seorang kenalannya dikenali sebagai Misha yang dilaporkan terbang ke Thailand untuk urusan jaminan Nur Sajat,” katanya.

Ditanya di manakah Nur Sajat kini berada, sumber itu memaklumkan, Nur Sajat masih berlindung di kondominium mewah di tengah ibu kota Bangkok itu.

“Walaupun dia dibebaskan dengan jaminan, Nur Sajat diarahkan untuk hadir ke pejabat imigresen Thailand setiap 14 hari,” katanya.

Menjawab soalan wartawan, sumber itu memaklumkan, pihak berkuasa Malaysia sedang berunding dengan kerajaan Thailand untuk membawa pulang Nur Sajat ke negara ini.

“Usaha membawanya pulang untuk menghadapi perbicaraan di Mahkamah Tinggi Syariah di Selangor atas kesalahan berpakaian wanita yang dilakukannya di Shah Alam pada tahun 2018 itu sedang berlangsung.

“Rundingan agak sukar tetapi kita tetap optimis untuk membawanya pulang. Sukar disebabkan ada campur tangan pihak antarabangsa membabitkan negara dan pertubuhan tertentu yang menghalangnya,” katanya.

KRONOLOGI kes babitkan Sajjad.

Tunggu kebenaran nak pindah Australia

Kuala Lumpur: Usahawan kosmetik dalam buruan, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat didakwa sedang memohon perlindungan dan kebenaran untuk berpindah ke Australia.

Nur Sajat yang kini dalam pemantauan pihak berkuasa Thailand selepas penahanannya pada 8 September lalu atas kesalahan imigresen dilaporkan sedang berusaha mendapatkan perlindungan daripada negara berkenaan.

Sumber memberitahu bahawa ketika ditahan pihak berkuasa imigresen Thailand pada 8 September lalu, Nur Sajat hanya menunjukkan salinan pasportnya kepada pegawai penyiasat melalui telefon bimbitnya.

“Semakan imigresen Thailand mendapati pasport Nur Sajat dibatalkan kerajaan Malaysia. Dia (Nur Sajat) kemudian menyerahkan kad Suruhanjaya Tinggi Bangsa-Bangsa Bersatu Mengenai Pelarian (UNHCR) dan memaklumkan adalah seorang pelarian.

“Hasil soal siasat dilakukan pegawai imigresen Thailand, Nur Sajat memaklumkan dia sedang mendapatkan kebenaran berpindah dan berlindung di Australia.

“Semakan mendapati Nur Sajat memperoleh kad UNHCR yang dikeluarkan ibu pejabat badan itu di Bangkok,” katanya.

Sumber sama memaklumkan, ibu pejabat UNHCR di Bangkok juga sudah menyediakan peguam untuk Nur Sajat dan dilaporkan bersedia membantunya untuk mendapatkan kebenaran berpindah ke Australia.

“Beberapa urusan berkaitan perpindahan Nur Sajat juga sedang diusahakan UNHCR dengan wakil kedutaan Australia di Bangkok,” katanya.

Skuad Khas Harian Metro sedang mendapatkan ulasan UNHCR Malaysia dan Bangkok serta Kedutaan Australia di Malaysia berhubung dakwaan itu.

Ditanya apa alasan sebenar Nur Sajat untuk memohon kad pelarian dan berpindah ke Australia, sumber berkata, usahawan kosmetik itu mendakwa dia mendapat ugutan bunuh selepas mengumumkan keluar daripada Islam selain diburu lebih 100 penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais)

DS Vlda Menangis Bila BeritahuSebab Sebnar BeliauNak Kahwln KetikaLive Bersama Nabil

Bekas pembantu peribadi kepada Datuk Seri Vida, Iqbal Zulkefli mend.edahkan bekas majikannya itu menangis sehingga tak lalu makan mengenangkan anak perempuannya, Cik B.

Perkara tersebut antara lain mempunyai kaitan dengan i.su ibunya yang bakal dikatakan bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi.

Malah, Cik B sebelum ini menerusi program hiburan Melodi, ada memberikan reaksinya mengenai perkara perkenaan.

Anak kepada usahawan k.osmetik terkenal, Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin atau lebih sinonim dengan panggilan Cik B tampil komen mengenai perihal ibunya, Datuk Seri Vida bersama penonton menerusi Melodi, TV3 pada Ahad.

Di dalan sesi temu bual secara virtual itu, Cik B antara lain menjawab i.su tular babitkan kisah ibu berkaitan soal jodoh bersama bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli.

Jelas Cik B yang pernah tampil menerusi single berjudul Tolonglah ini, jurang perbezaan umur ibu dengan jejaka berkenaan sangat jauh dan baginya, ia tidak sesuai. Malah, Cik B akui tidak memiliki jalinan perhubungan yang baik dan serasi bersama Iqbal, sebelum ini.

“Jauh di sudut hati, saya sangat kurang setuju sebab Mama umurnya dah tua dan Abang Iqbal baru umur 25. Macam mana Abang Iqbal yang umur 25 boleh suka orang tua? Mesti ada sebab tau.

Sebagai seorang anak, Cik B berkata dia sebolehnya mahu melihat ibunya berjodohan dengan lelaki yang lebih tua atau sama umur.

“Kalau sudah jodoh Mama dengan Abang Iqbal, saya harapkan Mama gembira dengan Abang Iqbal dan ikutlah Mama nak buat apa tapi saya memang tak nak Mama kahwin dengan Abang Iqbal.

“Kerana faktor usia, saya tidak bersetuju dan merestui. Kalau Mama dijodohkan dengan orang yang tua sepadan umur saya tak kisah.

Iqbal yang menjadi lelaki paling rapat dengan Vida ketika ini menambah, dia memahami perasaan remaja berkenaan yang m.arah andai ibunya sekali lagi berkahwin.

“Hari ini seharian Dato Seri Vida menangis, tidak makan memikirkan Cik B. Saya turut kasihan pada Cik B, sejak kecil dia jarang ada masa bersama.

“Sejak saya masuk bekerja, saya selalu pesan pada DSV, bawa Cik B ikut sama setiap kali kita ke luar negara. Jangan terlalu m.arah, bagi perhatian sepenuhnya pada Cik B.

“Saya faham perasaan Cik B marah jika ibunya berkahwin. Oleh kerana mereka melalui sejarah hidup, banyak t.ohmahan, t.uduhan saya yang harus tanggung walaupun jauh sekali saya tidak sama seperti pengalaman mereka,” jelas Iqbal.

Luahan tersebut dikongsikannya menerusi satu hantaran di Insta Stories, pada Isnin.

Dia bagaimanapun meminta ramai untuk kasihankan Cik B dan tidak menambahkan api terhadap s.ituasi yang berlaku.

Mahu memberikan yang terbaik, Iqbal pada masa sama turut memohon ramai agar memberikan semangat buat Cik B.

“Orang luar tidak dapat menggambarkan keadaan Cik B apabila dia m.arah. Luar biasa. Tiada siapa berani untuk masuk dekat. Kepada semua yang menyayangi Cik B, tidak kisah jika kalian berpendapat tidak bersetuju untuk saya dengan Dato Seri Vida berkahwin, saya tabah menelan fi.tnah, namun jangan sesekali tambahkan api pada dia. Kasihani emosi dia.

“Seharusnya kalian memberikan semangat kepada dia. Saya sedaya upaya lakukan terbaik untuk semua. Baik Cik B, Dato Seri Vida dan Kacak.

Sebelum ini, Vida mengesahkan bakal berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya itu pada Disember ini namun risau dengan penerimaan anak-anak, terutama Cik B.

Kisah hubungan mereka menjadi perhatian apabila pasangan itu terbuka berkongsi persiapan mereka termasuk melakukan ujian kes.uburan pada akhir Ogos lalu.

Sementara, Iqbal ada memberitahu dirinya sudah bersedia untuk menjadi suami kepada penyanyi lagu I Am Me itu.

DS Vida Tampil Live Dalam Meletop

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Kredit : YT/MH

Cik B Tak Setuju Vida Kahwin, Dedah SeIaluGaduh Dgn Iqbal, Mama BiIa Bercinta, Dia Macam

Sebelum ini, usahawan kosmetik terkenal Datuk Seri Vida telah mendedahkan bakal mendirikan rumah tangga bersama bekas pembantu peribadinya iaitu Iqbal Zulkefli.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Pendedahan tersebut telah menimbulkan pelbagai reaksi dalam kalangan netizen.

Vida juga mengakui tidak ‘berani’ memberitahu anak perempuannya iaitu Cik B mengenai perkara tersebut.

Menerusi temubual bersama Melodi, Cik B mengakui tidak bersetuju dengan keputusan Vida untuk mendirikan rumah tangga selain niatnya yang ingin memiliki anak lagi.

Jelas Cik B, jarak usia antara ibunya dengan Iqbal sangat jauh berbeza menjadikan salah satu faktor dia tidak merestui perkahwinan tersebut.

Saya deep down saya sangat kurang setuju. Ye lah, mama umurnya pun dah tua, abang Iqbal baru umur 25. Macam mana abang Iqbal ni umur 25 ni suka orang tua. Mesti ada sebab tau. Macam saya memang sangat tak setuju mama dia nak anak lagi. Cukup lah saya dengan Kacak sahaja. Mama ni bila dia bercinta, dia macam cinta buta.

Ya betul disebabkan faktor usia saya tidak merestui. Dan kalau mama dijodohkan dengan orang yang tua, sepadan umur, tak kisah what gonna be happen sebab mama tak suka orang tua. Mama memang suka orang muda juga.

Tidak terhenti di situ, Cik B turut mendedahkan bahawa dia dan Iqbal tidak mempunyai hubungan yang baik malah mereka seringkali bergaduh.

Saya dengan abang Iqbal ni memang tak ngam. Saya selalu gaduh dengan dia. Gaduh tu bukan gaduh biasa biasa. Saya gaduh dengan dia memang luar biasa. Hubungan kami memang sangat renggang. Saya tak nak komen banyak, sebab banyak saya nak cakap tapi saya biarlah pada diri saya sendiri.

“Sepatutnya, kalau betul mak nak kahwin. Kena berterus terang dulu dengan anak. Bila anak dah terima barulah di war warkan. Ni anak tahu dari orang lain. Mesti lah kecewa. Lagipun anak2 dalam fasa membesar. Emosi pun terganggu. Bukan senang ye anak anak nak terima orang baru dalam keluarga. ” – Putri

‘Mana tak matangnya, cik b baru umo 16 tp dah lalui fasa dari 5 ayah..tahu la dia camner serik ke tak rasanya. Semoga Allah berikan satu2nya anak dara dsv ni ketabahan dan membahagiakan hatinya” – Ezatul

Menurut Cik B, pada awalnya dia menyangka kontroversi perkahwinan Vida dan Iqbal hanyalah marketing semata-mata namun lama kelamaan isu itu dilihat semakin serius. Namun, sekiranya benar mereka berjodoh, Cik B berharap agar ibunya akan mengecapi kebahagiaan.

Sebenarnya saya ingatkan marketing tapi nampak macam betul betul pulak. Ya Allah takutnya tapi harap-harapnya memang marketing lah. Saya pun macam tak nak lah ada ayah baru. Saya pun dah cukup dah ada 5 ayah.

“Bijak cik B ni ..dia bkn ank nk halang mak dia bahagia….apa yg cik B fikir tu mmg dah berlaku…mak dia je nk nafikan…umur2 mcm ni baik fikir hal inadah dan ank2…klu nk teman cari yg sekufu…” – Norliyana

“Sokong cik b keputusan yg tepat tu dia dah 5 kali kawin terror lah datuk vida,yg kekal maha pencipta kita.doa seorang anak pada org tua nya tiada hijab .” – Rahimah

Kalau jodoh mama dengan abang Iqbal saya harapkan mama happy, ikutlah mama nak buat apa. Saya memang taknak mama kahwin dengan abang Iqbal.

Dalam kesempatan itu, Cik B sempat memberi pesanan kepada Vida supaya dapat berfikir dan menilai niat seseorang yang ingin mendekati dirinya adakah orang tersebut benar-benar mencintainya atau sebaliknya.

Video

Sumber: Melodi

Kisah percintaan jutawan kosmetik Datuk Seri Vida terus mencuri tumpuan ramai.

Terbaru, Vida menerusi siaran langsung di Instagramnya semalam, memohon doa orang ramai supaya anaknya Cik B dilembutkan hati untuk menerima segala keputusan.

“Cik B perlukan masa, you guys boleh tolong tak, minta tolong doa.

“Doa saya ni ibu memang la insya-Allah makbul tapi nak makbul cepat supaya lembut hati Cik B dalam semua urusan.

“Termasuklah menjadi anak yang soleh, hebat, rajin bisnes, cantik, kurus dan berdikari,” katanya.

Menerusi siaran langsung itu, Vida dilihat turut menitiskan air mata setiap kali berbicara mengenai Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamilleen Muhammad Amin, 16.

Malah, Vida yang kelihatan sebak telah beberapa kali cuba ditenangkan oleh pembantunya.

Sementara itu menerusi ruang komen, rata-ratanya setuju sekiranya Vida memberikan masa dan ruang kepada Cik B untuk berfikir.

Pun begitu, ada juga yang tidak bersetuju dengan perkahwinan berkenaan.

Terdahulu, Vida memaklumkan dia masih belum berani untuk memberitahu anak sulungnya itu tentang hasratnya untuk berkahwin dengan bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkefli.
Justeru, Vida mahu khabar gembira itu diketahui Cik B menerusi laporan media, bukan dari mulutnya sendiri.

Cik B kemudian memberi respon sarkastik di Twitter hingga mengundang pelbagai reaksi warganet yang terhibur dengan telatah anak beranak itu.

Sekadar info, kisah Vida dan Iqbal mula menjadi sorotan ramai selepas pelantun lagu I Am Me itu membuat ujian kesuburan dan menyatakan hasratnya untuk memiliki zuriat.

Hal itu disambut baik oleh Iqbal yang sudah lama menaruh hati dan harapan kepada usahawan kelahiran Kelantan itu.

Menari Dah Macam Itik, Malek Tanya Siapa Yang SebarVideo Lama Ni

Siapa sangka Datuk Aaron Aziz yang popular dengan watak samseng sebagai Malik pernah menari tarian Hindustan!

Rahsia tersebut ‘pecah’ apabila rakaman yang menggabung beberapa wataknya tular dalam media sosial baru-baru ini.

Video tersebut seterusnya mendapat perhatian Aaron sehingga dia berseloroh mahu memburu individu yang menularkan rakaman berkenaan.

“Ini siapa punya kerja yang cari rakaman zaman dulu?

“Yang joget macam itik itu ketika belum rakaman dan belakang tabir. #guacarilusampaidapat,” tulis Aaron.

Dalam ruangan komen, ramai yang terhibur melihat sisi berbeza ‘Malik’ yang digeruni ramai sebelum ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: kosmo