Rupa rupanya lni sebab mak selalu tanya bila nak bercrai sed4ngkan baru je kwin dgn dvda anak 3 sblm PKP

Gambar hanyalah ilusi semata-mata. Assalam semua. Saya kawin bulan feb haritu. Kawin dgn duda anak 3. Saya umur 30 suami pula 36.

Macam ni, sebelum kaw.in saya ada bisnes beauty spa dan saloon tp sejak c0vd l9 saya tutup bisnes sementara. So lepas habis pkp haritu, saya nak on bisnes balk Tapi suami saya l4rang.

Sebab keje saya tu memang layan berm.acam2 org so dia risau. Jd saya tutup lah bisnes saya tu sampai harini. Untuk pengetahuan semua.

Bisnes saya tu saya usahakan dari saya umur 19 tahun sampa.ilah harini so memang sayang lah kalau nak tutup. Selama tutup pun ramai yg cari saya sampai ke rumah.

Tp suami larang saya sebab risau apa2 jadi di musim vi.rus macam ni. So saya iakan sahaja. Dengan bisnes tu juga saya sudah mampu beli rumah, kereta dan simpanan hampir setengah juta dalam asb.
Cuma masalahnya skg mak saya paksa2 saya teruskan kerja saya.

Katanya jgn dok bergantung dgn suami je. Mak saya ni pula asy.ik2 call saya tanya dah bercrai ke belum? Saya x tau apa motif mak cakap macam tu.

Mak saya tak suka dgn suami saya sebab dia duda dan ada anak. Bg mak saya anak2 tu jd beban sedangkan saya sgt sayangkan anak2 tiri saya. Mereka budak baik dan pintar.

Lepas ni saya dan suami akan pindah rumah a.gak jauh dari mak sebab suami dah beli rumah baru. Tp mak cakap dia nak ikut. Allahu. Mak saya muda lagi. Ayah saya pun masih ada.

Mak cakap nak tinggalkan ayah dan mak nak tingal dgn saya.. untuk pengetahuan korang semua. Dlu masa saya bisnes saya bg mak duit sebulan rm 1500.

Sekarang saya hanya mampu bg rm 500 je sebab saya ada bisnes online jg so untung sikit2 bg kat mak. Ayah saya pun bukan org susah. Bulan terima duit pencen.

Saya risau bila mak duduk dgn s.aya akan jd masalah pd rumah tangga saya sebab mak saya tak suka suami saya dan suka sindir2 suami saya. Dan untuk pengetahuan korang jg.

Rumah yg mak ayah saya duduk tu adalah rumah saya, saya hadiahkan untuk mak dan ayah saya. Cuma bingung kenapa mak nak duduk dgn saya. Lagi satu mak juga x suka anak2 tiri saya.

Selalu buat muka ketat. La.gi satu, masa mak datang rumah saya, mak buang barang2 dan gambar2 arw4h isteri suami dan anak2 tiri saya semua menangis sebab takut.

Sebab tu saya xnak mak duduk dgn syaa. Saya tak.nak bukan sebab tak suka mak dan bukan x kenang budi tp saya tk nak timbul m4salah dalam rumah tangga saya. saya sangat sayangkan mak.

Setiap minggu saya melawat mak. Tp perangai mak buat saya sedih. Pendapat korang perlu ke saya bawak mak saya tinggal dgn saya?

Saya tanya suami, suami cakap kalau saya set.uju dia ok je. Tp saya risau sebab anak2 tiri saya tkut dgn mak saya.. nampak mak saya je mereka lari.

Ramai terkesan dgn perkongsian ini, apa reaksi warganet

Asiah Lin, Baik nya hati awk sis…bgi Sya tak perlulah sis bawa mak tggl sekali… mak tetap mak…ayah sis msh ada lagi dan msh muda..kenapa mak nak ekot sis dan sanggup tgglkan ayah.

Dr cerita sis ada sesuatu yg mak sis tidk puas hati…sebaik nya sis bincanglah dgn ayah tentang keputusan mak sis itu…sepatut nya mak sis bersyukur dia dpt menantu yg baik walaupun suami sis itu duda anak 3. Terplg lah pd sis sma ada mahu bawa mak tggl sekali atau tdk.

Rossa Aldama, Jangan bawak sis.. Kalau dh perangai mak sis macam tu jangan.. Ingat ye bukan senang nak cari suami bertanggogjawab. Tak salah pun dalam is.lam berkhawin dengan duda ada anaknie.
Yang salah RAM.PAS laid orang.. Tu salah.. Kaiau saya takkan bawak.. Melainkan mak sis ibu tunggal tiada sesape boleh dipertimbangkan lagi..

Kaiau sis sayangkan rumah tangga biar jer.. Nanti dh terbiasa lah tu.. )aga suami dan anak2 tiri sis.. Semoga perkhawinan sis berkekalan hingga ke jannah allah.

Nurul Yusnani, Xpyh la.aa dik..ko da kawen so ko bina je Ia umahtgga ngn laki ko..ko ckp kt mak kp,syurga dia kat laid dia..dok Ia bapak ko leklok..jg laid sndri dr sebuk hal umhtgga ank..siap tnya soh crai bgai .pehal mak mcm tu..dia nk duet ko je dik..tp xpikir kbhgiaan ko..

skg ko duduk je asing,bisnes ko running slow2. tiap mggu ko ziarah mak ko.ko bkeras Ia ckp ko xnak mak Ito duduk skli..ko nak nk cuba bina umhtgga sndri..jgn sb mak ko, ko plak bcrai berai nt..pikir leklok dik.

Utah Mahathir, Bagi aku…kasih mak sehingga ke syurga insyaallah… tetap perlu dihormati…Rasanya kalau mak nak ikut kamu suami isteri tu memang tak patut.

Rasanya bab duit tu kalau awak dah ada 1/2 juta kau bagi jelah mak tu sele.puk rnn30,000 ke dim asb sekurangnya dpt dividen tahunan gak…senyap lah dia… nak fit.nah mak kau nak duit je…tak baikkan…tapi mungkin itu dpt mengurangkan perasaan rasa bersalah…

Dapat anak tiri yg ditatang penuh kasih sayang itu pahala…bukan senang kan nak terima…Semoga bahgia & jodoh berpanjangan.

Nur Intan, macam inilah..sekarang Puan dah kahwin kan??so syurga Pu.an pada suami Puan..yg mak tu bincang elok2..rasanya kalau perangai mak Puan macam tu„baik tak pay.ah bawak stay sekali sebab mak Puan pun masih ada suami..lagipun Puan dah kahwin..if duduk serumah dgn mak lagi men.geruhkan keadaan„baik elak sebolehnya..cakap elok2 nanti jumpa..

sebab mak yg baik takkan tanya macam tuu..dah crai ke?? akan su.pport moral pada Puan..beruntung Puan sebab mempunyai suami dan anak tiri yg baik.

Saya tak kata mak Puan tak baik cuma sekarang mak Puan patut faham yg Puan dah kahwin..tu jaa..harap mak tuu berubah hati kelak saya doakan hubungan Puan dan sua.mi kekal hingga Jannah
Kyalilah, Dalam islam Allah da susun cantik kehidupan kita. Taat suami pada ibu bapanya, taat isteri pada suaminya, taat anak lelaki Berumaht.angga atau pun b.elum Berumahtangga atau ank perempuan yg belum Berumahtangga pada ibunya.

So di sini demi menjaga hak suami dan perintah Allah adalah lebih baik jika puan berasingan dari ibu baps puan, kerana aib rumahtangga lebih2 aib suami itu baik disi.mpan didalam rumah daripada diketahui oleh orang lain (termasuk ibubapa).

Jagalaa hale suami deng.an baik. Banyak m.ana harta isteri simpan andai ALLAH tidak redha disebabkan sisuami ada terkesan didalam hati yang dia simpn bole jadi sia2.

Hidup kita didunia hanya ingin jadi isteri atau hamba yang diredhai Allah . Jangan kejar syurga tapi kejar redha Allah. Semoga Allah Permudahkan segalanya buat puan dan family.

Siti Khadijah, Jangan risau kan mak awak. Sbb masih ada ayah. Pindah ikut suami tu. Jaga rumahtanga, berbahagia lah. Jangan bawa mak dan bagitahu mak awak dok mana. Tak berdosa pun sbb awak dah bagi rumah dah kat mak ayah tu.

Doakan yg baik baik dan zi4.rah je makayah. Tak perlu bawa mak dok dgn family awak yg baru di bina. Can lah bahagia awak. Taat suami, patuh perintah Allah dan Rasul.ullah. Jaga amal ibadat bawa agama dim rumahtanga. Wallahualam.

Nur Hidayu, Nasihat sy,jangan baw.ak sape2 tinggal sebumbung.sebab nanti rosak rumah tangga lagi2 kalau dah tahu prangai mak awak nncnntu.awak tahu akibatnya.elok2 awak bahagia,esok2 derita.hnya sebab mak awak.

lebih baik,awak beterus terang ckp dgn mak awak, awak sygkn rumahtangga awak kalau mak awak nit awak bahagia,lebih baik jgn campur urusan anak…dah elok ada rumah,ada sua.nni,nk cari masalah tinggalkan suami tu knape .. mcm x kena kt situ..

hati2 lah jgn rumahtangga awak diti.mpa nnasalah…awak thu mak awak mcm mne..nasihat sy,jgn bawak tggl sebumbung….nahas nanti.

Nurul Hani, Utk pu.as kn aty mak awk tu..buka jek spa tu upah org jge..sis hye amik keuntungan jek..mgkin kalo sis beri wang binja mcm selalu sis bg at mak sis br mak sis ok.ps1 mak sis nk dok skali tu baik xyh la…tkot hidup sis nanti akn.

Brpecah belah pulak.kte brpkir burukk dulu br pkir yg baik..letak dri sis kt tmpt laki sis..dimlot mmg kata ok tp di haty hye dye yg tahu..pkir pnjg laa.

Nur Zafea, Mmg syurga ada lh bwh tap.ak kaki ibu..kita berkata ahh dah berdosa..tp klu ketaatan kita pda ibu lihat pia pda apa yg kita kne taat..tgok cra Mak awak ni dia nk porak-peranda kn rmh tangga awak..

X perlu Ia kita ikut ser.atus peratus kata dia..cba bersemuka awak,suami,ayah awak do ibu awak..kne jernihkan kmbli apa yg keruh..doa sllu pda Allah agar lem..but ht ibu awak…kita klu boleh x nk luukakn ht ibu..tp dimsa yg sama rmh tangga kita kne jaga jg.

Rasyida Adam, Anak2 nk menum.pang kasih, mereka da kehilangan ibu.. Alhamdulillah ada insan yg mulia sudi mnjadi ibu n menyanyanyi mereka seikhlas hati..keutamaan sis focus pada rumah tangga..sis Iebih tahu perihal mak sendri.

Iebih buru.knya kalau mak sis tumpang rumah sis, kesian ank2 emosi mereka blh terganggu sbb takut pada mak sis.. Suami sis masih org baru dim keluarga sis, myb dia pun segan utk menidakkan mak mertua nk tinggal sekali.

Sis Ibh tahu baik buruknya.. Ckp Ia elok2 dgn mak sis.. Sama ada mak sis terima atau x,dia kene terima juga keputusan yg sis buat..
Tentang bisnz tu dim keadaan skg ikut sahaja keputusan suami.. Duit bukan segalanya.. Kesihatan nyawa lagi penting..sy percaya suami tu bukan suka2 nk melarang..selagi ada cOv1d-19 ni bah4ya sentiasa ada.

Sabariah Omar, Xperlu bawa mak. Bukannya sis xboleh bald( jumpa mak sis. Sis dh nampak nnasalah banyak boleh timbul dari mak sis kan. Sis nampak tu kan…. So xperlu bawa mak sis ikut sekali. Cakap nak priv4si.

Hati sis kena kuat bila cak.ap pada mak sis xboleh. Sis sekarang dah bahagia kan..so kekalkan kebahagiaan tu.pasal spa sis tu…boleh je buka. Sis suruh pek.erja sis yg buat kerja.
Sis memantau je.dari rumah pon boleh… Sop nak berniaga kena ikut.insyaallah xde apa2.. masa muda ni Iah nak cari duit. Dah tua xlarat boleh rehat.

Masziana, )gn cari psi… sis hid.up dgn sua.mi & anak2 tiri sis je… Igpon ayah sis msh ada kan… srh mak dok dgn ayah je… ckup Ia sis trus bg mak duit (wpon x sebyk msa sis bisnes) tp ttp ada… trus nnelawat mak cam biasa jika ada msa… dok jauh2 1g elok…

Bkn srh derhaka tp sis x rasa ber.salah pd ayah sis ke kalo pisahkan ayah & mak sis tu… bkn ke tmpt isteri adalah di sisi suami… apa motif mak sis nit dok dgn sis sdgkn sis dh berumahtgga…

Xkan Igsg x pikir psi sua.mi dia sdri ayah sis tu… pikirlah elok2…explain pd mak sis dgn cara berhemah…buat keputusan yg terbaik utk kebahagiaan keluarga sis.

sumber: stephenajito

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Ko.men Dan Share Ya. Terima Kasih Kerana support kami! Thank You!

PERHATIAN:
Pihak admin tidak akan bertanggungjawab secara langsung atau tidak langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berf.ikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau segala komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Sekian terima kasih.

Anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah iniyang dikongsikan seperti berikut:.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *