Iuah Jngan sesekali membel4kang kan m@k b4pak

Chef Wan mendedahkan perkara itu menerusi beberapa posting terbaharu di akaun Instagramnya selepas Serina meminta kebenaran untuk berkahwin lagi.

Menurut Chef Wan, Serina memaklumkan sudah bertemu dengan calon yang tepat dan mahu melangsungkan perkahwinan mereka sebelum hari raya.

“Dia kata “Papa saya dah bertemu dengan lelaki yang baik, kami sudah mengenali satu sama lain selama hampir setahun.

Sekiranya boleh, saya ingin menikah sebelum hari raya puasa. Boleh tak kami berdua bertemu dengan papa?

“Jadi dua hari lalu mereka datang. Secara neutralnya sebagai bakal bapa mentua saya ada banyak soalan terutamanya selapas peristiwa ter0k yang berlaku pada perkahwinan pertama anak saya di mana dia tidak mahu mendengar nasihat saya dan teruskan dengan perangai sombongnya.

“Jadi kali ini saya perlu lebih berhati-hati. Pengalaman lalu masih lagi menghantui saya.

Saya dah tahu dari hari pertama bekas menantu memang b4ngsat, itu sebab nak lepaskan Serina.

Malam nikah itu saya sebak kerana saya tahu jodohnya tidak akan bertahan lama,” kongsinya.

Namun selepas bertemu dengan bakal menantunya dia dapat merasakan lelaki itu seorang yang baik.

Bagaimanapun, Chef Wan menasihatkan supaya pasangan itu tidak terburu-buru untuk berkahwin memandangkan kedua-dunya pernah gagal dalam perkahwinan sebelum ini.

“Kamu berdua telah melalui pelbagai situasi untuk perkahwinan sebelum ini dan saya harap kamu berdua telah belajar melaluinya.

“Sabar lah dahulu jika nak kawin pun dan ambil masa untuk lebih mengenali antra satu sama lain.

Zaman kini anak muda nak kawin macam kacang putih. Lepas tu tak suka, bercerai macam tukar pakaian isteri itu.

“Yang menangung segala drama, malu adalah ibu bapa.

Duit kita dah lah habis kawin kan baik-baik tapi luncai akhirnya.

Itu sebab saya kurang bersetuju nak kawin sebelum raya!

“Jadi belajar bersabar kamu berdua dan ambil masa. Jangan ingat gatal nak kawin tapi tak fikir apa yang saya telah nasihat kan tadi. Kita semua ada kekurangan.

“Saya tak nak pisang berbuah duit kali terpaksa melalui peristiwa itu sekali lagi.

Saya penat nak berikan penjelasan macam lah saya ini manusia yang baik dan tak berguna. Itu sangat tidak adil.

“Allah sahaja tahu isi hati saya yang sebenarnya. Cukup lah sekali. Saya Cuma berharap perkara itu tidak berulang. Sebab itu saya minta mereka ambil masa.

“Melihat pada dia (calon menantu) saya boleh katakan dia seorang yang baik tetapi sekali lagi saya katakan, saya perlukan lebih masa untuk mengenalinya.

Jadi jangan terburu-buru untuk berkahwin Rina. Tolong dengar nasihat bapa awak kali ini,” coretnya.

Untuk info, Serina dan Gavin berkahwin pada 1 Januari 2010 namun bercer4i talak satu di Mahkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017 selepas tujuh tahun mendirikan rumah tangga.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan Tristan Tareef, 11 dan Isabella Saffiya, 10.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Instaggram Chef Wan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *